Els gegants de Lliçà d'Amunt

*

Vaig tenir la sort de que en el poble on vaig anar a viure l'any 1982, al cap d'un parell d'anys es va crear una colla de gegants.

Els responsables d’aquesta colla sabien que jo era músic i em van demanar si podia acompanyar-los amb la gralla. Aleshores jo de gralles n’havia sentit ben poques, però ens vàrem engrescar amb en Ramon, que ell sí que ja coneixia una mica aquest instrument.

Ens faltava algú que ens ensenyés.
Durant el ball de la Festa Major d’aquell mateix any,
al carrer de l'Aliança, vàrem reconèixer entre el públic a un dels músics del grup La Murga que sabíem que tocava la gralla. Sense vergonya, ens vàrem presentar i li vàrem demanar si ens en podia ensenyar.
Cap problema.
Ja tens a l’Eduard Casals pujant cada setmana de Barcelona fins a Lliçà amb el seu 127. Les classes les fèiem al local de l’Esplai, prop de l’Església.

Recordo que a les primeres trobades de gegants que es feien pel Vallès, de deu parelles de gegants que hi poguessin haver, només dues portaven colla de grallers.

I precisament, aquest any, la colla de gegants de Lliçà d'Amunt celebra els seus vint-i-cinc anys de la seva creació.
Felicitats.