La Tríptica

Parlar de La Tríptica és parlar d’un grup d’estudiants de gralla i percussió que sota la meva direcció, ens trobàvem cada quinze dies per assajar i posar en pràctica tot allò que s’havia treballat a classe: afinació, articulació, dinàmiques, . . . .

Aquest projecte ha tingut vàries fases. La primera va dur el nom de La Butjosa, fent referència a l’espai on assajàvem i que era al Casal de Cultura de Can Butjosa de Parets del Vallès.

En aquesta primera fase vaig reunir a una sèrie de companys, alguns d’ells ex-alumnes meus de gralla, però tots ells sonadors de gralla i percussió d’alguna colla de geganters o de grups d’animació de la comarca (Vallès Or.): Dani Collado, Júlio Pachón, Ricard Vallina, Jaume Mauri, Pere Ortega, Cesc Martínez, Assumpta, Òscar Portero, David Farran, Eva Fontbona, . . . . . i me’n deixo. (disculpeu-me però no tinc cap llistat d’aquella època i ho estic fent de memòria). Això seria l’any 1995.

Recordo que a part dels assajos, varem arribar a fer algun cercavila per Parets i fins i tot, varem estrenar el ball que s’em va encarregar pels gegants de Parets, l’Elisenda i en Marcel.
Aquest ball es va estrenar per la Festa Major del 1996 al Parc de La Linera en motiu de tota una festassa que es va crear al voltant d’una història, llegenda, conte titulada La Pedra del diable. Em consta que encara es celebra aquest acte on hi participen moltes de les entitats culturals del municipi.

Aquest projecte es va traslladar al Centre Cultural de Vilanova del Vallès i va prendre el nom de La Vallesana. Alguns dels que van començar aquest projecte varen continuar, altres varen plegar i d'altres s’hi van afegir de nou en nou: Marta Cendra, Gemma Rovira, Ruben Martínez, Marc Herrero , Joan Ruiz, Roger Bas, . . . . (Ai! que em sembla que em deixo algú).

Cal destacar que en aquest període de La Vallesana, es va enregistrar un K7 amb el títol de Músiques del Vallès (1998). És evident que amb aquest títol no podria ser un altre cosa que repertori de la comarca. Varem participar al Festival Tradicionàrius de Barcelona i varem apadrinar també a una colla d’estudiants de gralla de Barcelona anomenats la Marabunta.
Colla dirigida per l’Eduard Casals.

(seguiré)