Això rutlla, això rutlla?


Avui he anat al cercavila de la trobada de Gegants de Lliçà d’Amunt, el que va ser el meu poble durant quinze anys i els responsables que em dediqués a la gralla. Efectivament, aquesta colla de gegants varen ser els que em varen “enredar” a treballar amb la gralla. Gràcies. Moltes gràcies.

Durant el cercavila m’he trobat als amics Gemma i Joan que acompanyaven als Gegants de Santa Eulàlia de Ronçana, també m’he trobat a en Joan Ballester acompanyant als gegants d’Ullastrell, a tota la colla de grallers dels gegants de Sant Andreu de Palomar a la Lidia, l’Imma, en Gerard, la Sònia, la Núria, l’Eva
. . . . . i evidentment a tota la colla de grallers i percussionistes de Lliçà d’Amunt la Marina, en David, la Mª del Mar, l’Engràcia, l’Anna, la Mabel, l’Anna Cervera, en Bosco, . . . . . i l’Arnau que no tocava perquè estava de vacances.

Mentre seguia el recorregut m’he trobat amb persones que feia temps que no veia: pares d’alumnes que vaig tenir fent de professor de música a l’escola d’EGB, alumnes (molt emotiu) que feia . . . . . . vint o més anys que no veia. A alguns els he saludat, d’altres els he vist mentre atenien als seus petits fills. Caram com passa el temps.

També he parlat amb la Roser i en Peret, dues fantàstiques persones que vivien davant de casa i on anava a buscar la llet i a fer petar la xerrada. Sempre atents i oberts. Grans persones ells, els avis i els seus fills la Margarida i en Josep que també els vaig tenir d’alumnes a l’escola quan feien EGB. Que per cert, en Josep, quan jo marxava de viatge, em cuidava als dos gossos que tenia en Xàfec i el Fosc. Gran persona.

Mentrestant això, la música de gralles no parava. No m’ha fet mal les orelles, entre d’altres cosses perquè no hi havia cap “batucada” i les colles que sonaven en general, eren suportables.

Caram la colla de Montornès del Vallès, no he reconegut a cap graller i percussionista. Com passa el temps. Però sonaven prou bé.

I al final de tot, han tocat el ball que varen estrenar l’any passat. Va ser un encàrrec. S’ho han agafat en serio i està molt bé.
Dins la colla hi ha gent que s’ho agafa en serio. I està molt bé.
Per molts anys.
Gran diada gegantera. Bon recorregut, bona presentació de les colles, bona música, . . . bon final.