Xarop de canya (Una versió de la seva història. Retalls. 4)


Uf, aquesta història m’està costant molt. Emocionalment parlant.

Anava a escriure una altra cosa però he obert la maleta.

La maleta on tinc guarda’t tot el que va formar part del meu viatge amb Xarop: partitures, propaganda, retalls de premsa, cintes de K7, plannings, dossiers, . . . .

Miro el planning de l’any 1996 diu que varem fer 65 actuacions: Tradicionàrius, Manresa, Andorra, Lloret de Mar Massalfassar, Tortosa, Vic, El Prat de Llobregat, Dosrius, . . . . .

Veig un retall de premsa del diari El País del 14 de gener del 1996, el títol de la noticia diu “Jarabe de primera calidad”. Això em recorda quan varem estar per Galícia, concretament a Vigo. Quan vem fer la traducció del nom del grup, ens varen confondre per Jarabe de Palo. No hi va haver manera de convença’ls de que no érem Jarabe de Palo.

També veig la noticia de quan varem actuar a la Universitat de Barcelona, era el 12 de juliol del 1997. No sabíem si faríem l’actuació. Tothom estava pendent del regidor basc Miguel Ángel Blanco que finalment ETA va assassinar. Es va fer l’actuació.

Juny del 92 a París, compartint cartell amb Pi de la Serra, Maria del Mar Bonet, Jaume Escala i Jaleo. El disseny del cartell, de fons la bandera espanyola i la silueta d’una ballarina flamenca. On no n’hi ha, no en pot rajar.

Em trobo amb el llistat de preus de 1997. Diu: 4 de copes (aquesta era la formació més petita, la formàvem l’Emili i jo a la gralla i en Pep i en David a la percussió) preu 70.000’- ptes és a dir 420’- €.

Em trobo amb una llista de repertori de Cercavila, no posa l’any: St. Martial, La Patum, El Xarrupet, Toro en cuerda, El chupinazo, Las corridas, La rotonda, Cercavila, Arin-arin, Pasdoble d’Albalate, I Disertori, El Nyitus, Pasdoble de Sant Joan, l’Abat dels bojos, La Fragua, La relliscada, El piffero, La Pilara, La manta al coll, Gener i Febrer, Gobbo so pare, Polca de la Bandalpina, Pasdoble de Montmeló, St. James i suite de Llenguadoc.

Avui volia parlar de les noves incorporacions que es van anar realitzant: xanquers, diable, Xarrupet, músics, . . . . .

Ho faré la setmana que ve.





P.D. Si us plau, signeu els vostres comentaris amb el vostre nom o pseudònim. No signeu amb anònim. Gràcies.