Un viatge a Itàlia


Fa poc, m’ha arribat aquesta fotografia. Me l’ha enviat en Claude Bonnafous.
Fa uns quants dies d'aquesta fotografia, l’any 1991?
És una festa a Belnome un petit poble al nord d’Itàlia a la zona que anomenen les Quatre Províncies: Gènova, Alessandria, Pavia i Piacenza.

A través de l’amistat amb l’Stefano Valla vaig poder disfrutar i viure una forma d’entendre la música, el ball i la festa. Un pèl diferent a la nostra.
Recordo en una conversa li vaig preguntar si ell feia música tradicional i em va contestar que no ho sabia, que ell feia la música que li havia ensenyat el seu mestre i que era la música que ell havia sentit sempre en el seu poble.
Doncs si, feia música tradicional però sense etiqueta. Música viva de fa molts i molts anys.

I aquesta fotografia és en un moment de la seva actuació.
La formació tradicional que sona per les festes de la zona de les Quatre Províncies és amb el piffero i l’acordió. Aquí concretament ens va convidar a pujar a l’escenari a en Claude que toca l’hautbois de Llenguadoc i jo tocant la gralla. L'acordionista és Elio Buscaglia.

Aquí vaig a prendre també, un fantàstic tema que porta per nom I Disertori.

I també es va començar a gestar el que seria la futura Banda d’En Vinaixa.
Però d'això ja en parlaré un altre dia.

Ah, per cert. No varem tenir problemes d’afinació encara que fóssim instruments de diferents països.