La Tarantel.la de la Pera


Avui m’ha vingut a parar a les mans, millor dit, a la pantalla, aquesta fotografia. Realment m’ha fet molta il•lusió a part del contingut pròpiament, el fet que el seu autor en Xavi Martí l’hagi transformat. Felicitats.
Podríem titular-ho, si s’em permet: art sobre art.
Dues expressions artístiques que conflueixen i queda bé.

Aquesta peça la vaig escriure l’any 1.987 juntament amb un altre tema anomenat Processó de La Pera. Els grallers de La Pera va ser el nom que varem portar durant una temporada el que seria després Xarop de Canya.

N’he sentit de tots colors sobre aquest tema, fins i tot que era un tema del municipi de La Pera, de la comarca del Baix Empordà. I també l’he sentit musicalment parlant, de tots colors. El cas que és un tema viu i molt viu i m’afalaga quan el sento tocar per colles de grallers acompanyant als seus gegants.
Encara que sigui de tots colors.