13ª Fira Mediterrània de Manresa


Avui faig dos articles al preu d’un.

Ahir dissabte vaig anar a la Fira. És un punt de trobada de tots els que ens dediquem a la música tradicional, d’arrel, folc, mediterrània, popular, . . . digueu-li com vulgueu

Aquest any no he presentat cap espectacle i tenia ganes de pujar-hi amb to distès i tot passejant.
He sortit de Granollers a les 9 del matí i he arribat una mica abans de les 10. He tardat 15 minuts per trobar aparcament que no fos de zona blava, fins que m’he decidit a anar al pàrking.

He anat a la Llotja a buscar un programa. Em trobo amb en Pep, en Carles, l’Anaís i la Tere Almar. Amb la Tere fa molts anys que ens coneixem, aquesta és la tercera edició que n’és la Directora Artística. Parlem del mateix tema que parlem de fa molt temps amb persones del sector artístic: de la feina o millor dit de la manca de feina. Ho veu negre. Es parla de que l’any que ve encara serà pitjor. – aprofito aquest espai per incloure una falca publicitària – BUSCO FEINA. – ja està-

Me’n vaig a esmorzar. Tot està parat. Comença l’activitat a les 11h.

Em trobo amb la Mirna i en Xavi de Samfaina de colors, parlem del mateix tema.
Em trobo amb l’Albert de la Direcció tècnica, el mateix. Em presenta en Luís de Nuevo Mester de Juglaría i director del festival Folkesí de Segovia. Encara anirem a Segovia aquest any.

Els estands comencen a obrir. Xerro amb en Ramon del Taller Sarandaca, gran escultor de grans figures i molt conegut en el món geganter, gran persona. Veig una mica l’espectacle d’en Leandre. Vaig tirant amunt pel passeig Pere III on estan els estands. Xerro amb en Joan d’Editorial El Mèdol, caram quina col•lecció de llibres que porta. Em diu que s’ha jubilat, em pregunta si aquest any muntaré La Grallada, l’últim any no va poder venir. Ens saludem amb en Jaume Ayats. Vaig tirant, em trobo amb en Sergio de Giramón, jocs populars infantils. Vaig tirant, em trobo amb en Joan Carles de PICAP. Vaig tirant. A la placeta davant el Kursaal els Nats Nus Dansa, fan un taller de dansa, bado. Finalment arribo a la Plaça de Crist Rei, arribo quan han acabat les proves de so. El que he sentit m’ha agradat molt i em quedo. Saludo als coneguts de l’Aula de Música Tradicional Mome, Elisenda, Alfons, Simone, Roser, Pere, Carol, . . . . . Els grups estables de l’aula (gralles, percussió, dolçaina i corda) han preparat un concert i en acabar, tots junts recolzats amb sacs, diatònics, violins i bases programades han interpretat un tema. Molt bé.

La sorpresa? La creació d’un flash mob amb alumnes de secundària de Manresa.

Veurem.

Torno cap a casa.




P.D. Si us plau, signeu els vostres comentaris amb el vostre nom o pseudònim. No signeu amb anònim. Gràcies.